תחמנות ישראלית: רכשו קרקע ב-1,800 ש"ח וקבלו החזר למעלה מרבע מיליון

שלמה בן יוסף 2 Comment on תחמנות ישראלית: רכשו קרקע ב-1,800 ש"ח וקבלו החזר למעלה מרבע מיליון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תושבי מבשרת ציון, נעצרו ושוחררו בערבות במסגרת חקירה משותפת של יחידת החקירות של מכס ומע"מ בירושלים ושוטרי ימ"ר ירושלים בחשד כי ביצעו הונאה מתוחכמת כנגד רשות המסים, רשות מקרקעי ישראל וחברת עמידר, בעת רכישה של קרקע בעין כרם בירושלים שזכו בה במכרז וגזלו מקופת המדינה למעלה מרבע מיליון שקלים.

פושט רגל המנהל בפועל חנות לשירותי מטבע (צ'יינג'), יחד עם עובד לשעבר בצ'יינג', נעצרו לפני כארבעה חודשים במסגרת פרשה אחרת ("מעבר לפינה"), בה נחשדו כי היו נותני שירותי המטבע העיקריים של קבוצה ממזרח ירושלים שהפעילה רשת הפצת חשבוניות פיקטיביות בתחום הבנייה שגזלה מקופת המדינה כ-600,000,000 שקלים. הם עומדים בפני הגשת כתבי אישום בעניינם בפרשה זו.

על פי החשד, הם הגישו בשנת 2014 הצעה לרכישת קרקע למגורים בשכונת עין כרם בירושלים. באוגוסט 2014 הם זכו במכרז והופקה לחובתם חשבונית לתשלום על ידי חברת עמידר בסך 1,812,062 ש"ח עבור רכישת הקרקע.

מיד עם קבלת ההודעה על זכייה במכרז, פתחו את חברת 'קדם השקעות ובנייה'. מספר ימים לאחר מכן, שולם בסניף בנק הדואר לזכות רשות מקרקעי ישראל 1,812 ש"ח, המהווים אלפית ממחיר העסקה האמיתי, באמצעות שובר תשלום מזוייף. לאחר מכן זוייף שובר התשלום בשנית והגדיל את הסכום חזרה ל-1.8 מיליון ש"ח והגיש למע"מ את השובר ה"מתוקן". הם דרשו להחזיר את סכום המע"מ הנגזר מהעסקה, בסך של כרבע מיליון שקלים, לחשבון החברה החדשה. ההחזר שנתקבל נמשך מחשבון הבנק של החברה והופקד בצ'יינג' שלהם, ומיד לאחר מכן, הועברה הבעלות על חברת 'קדם' לאדם אחר.

עם הפיכת החקירה לגלויה, אחד החשודים נעצר והובא לחקירה במשרדי מע"מ ירושלים, שם קשר עצמו לחשדות וגם את שותפו. שוטרי מרחב ירושלים הגיעו לבית השותף על מנת להביא גם אותו לחקירה ביחידת החקירות מכס ומע"מ ירושלים, אך הוא ניסה להימלט דרך חלון ביתו; משנאלץ לפתוח את הדלת לחוקרים, ניתץ את הטלפון הנייד שלו.

ממסמכים שנמצאו במהלך החיפושים אצל השניים, עלה החשד כי עסקו גם בקיזוז והפצת חשבוניות פיקטיביות בעצמם, ובכך גזלו מקופת המדינה כספים רבים נוספים, נוסף לרבע מיליון השקלים שהועברו להם עבור המע"מ שהוחזר לו בגין העסקה בעין כרם.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אכן תחמנים ורמאים
    אבל המינהל בעצמו מרמה את האזרחים והקבלנים.
    מפרסם מכרזים לא הגונים מבלי לגלות את כל הנתונים ןהעובדות לניגשים למכרזים